Sabina Skriver om igår :)

Eftersom att det inte hänt ett skit idag så ska jag skriva om igår men först:
Alla som bor nära Emelie MÅSTE ta hand om henne jätte-jätte mycket! För er som inte har/aldrig haft en hhund så kan ni såklart inte föreställa er hur det är att förlora en. Jag har en hund, hon är 6 år ungefär. Om man har en hund så ska man spendera så mycket tid som möjligt med den, låta den på bra och må bra själv, det HAR Emelie gjort. Om ni inte tycker synd om henne så är det ingen idé att någonsin tycka synd om dig.

Igår började i förrgår. Jag och min familj var på öppet hur på min skola och då började mamma prata med någon (som visade sig vara Amanda´s mamma) för att hon hörde att de pratade om att de bodde på ett ställa som inte ligger så långt bort från där vi bor. Sedan (efter några timmar) bjöd mamma Amanda och hennes mamma på fika dagen efter (söndag, igår).
På söndagen kom de sedan hem till oss på fika och sen började "de som pratar" (mamma och amandas mamma) prata om att Amanda har en häst, Amandas mamma har en häst och att jag ´red i typ 4 år när jag var lite mindre. Sen frågade Amandas mamma om jag vill komma med de till stallet där de har siina hästar för att rida, jag sa JA.

Sen, i stallet så fixade vi lite med vatten / mat, sen hämtade vi hästarna och jag ryktade (borstade) Amelia (Amandas mamma; Erika´s häst, som jag sen skulle rida) och Amanda gjorde samma sak med Lovely (amandas häst) och sen red vi ut en bit i skogen.
Eftersom det var ett par tag sen jag red så vill jag inte galoppera eller nåt sånt direkt. Vi skrittade (gick, för hästen) runt lite i skogen Jag, Amanda & Maja(en tjej som också har sin häst i det stallet)
Sen skulle Amanda och Maja galoppera lite och då blev Amelia Jätte-avis för att hon inte fick galoppera. Sen blev hon tjurig och tjurade i boxen när vi sadlade av och ryktade henne igen :)

UNDERBART ELLER UNDERBART?

Kvällen innan Amanda & Erika  kom för att fika, bakade jag & Mamma bullar, hr är de:



Var inte oroliga, vi åt absolut inte alla bullar!


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0